KAYNAŞTIRMAYA İLİŞKİN GÖRÜŞLER ÖLÇEĞİ
Bu ölçeğin amacı, sizin özürlü öğrencilerin normal eğitim ortamlarına kaynaştırılmasına ilişkin görüşlerinizi belirlemektir. Dolayısıyla, doğru cevapların neler olacağı kaygısından uzak, görüşlerinizi zihinsel engelli çocukların normal sınıflara kaynaştırılmasını göz önünde bulundurarak işaretleme yapmanızı rica ediyoruz.
Ölçekte yer alan her bir maddeyi, aşağıdaki anahtara göre cevaplayınız:
1. Tümüyle katılıyorum
2. Katılıyorum
3. Kararsızım
4. Katılmıyorum
5. Kesinlikle katılmıyorum
Her bir maddede size en uygun olan seçeneği, karşısındaki rakamı daire içine alarak gösteriniz.
1. Özürlü öğrencilerin çoğu ödevlerini yapmada 1 2 3 4 5
yeterli çabayı gösterirler.
2. Özürlü öğrencilerin kaynaştırılması, kaynaştırma 1 2 3 4 5
uygulamasında yer alacak normal sınıf
öğretmenlerinin yoğun bir eğitim almalarını gerektirir.
3. Kaynaştırmanın sağladığı toplumsal etkileşim 1 2 3 4 5
öğrenciler arası farklılıkların anlaşılmasını ve
kabul edilmesini kolaylaştırır.
4. Özürlü öğrencinin normal sınıfta davranış 1 2 3 4 5
sorunlarını gösterme olasılığı yüksektir.
5. Özürlü öğrenciye normal sınıfta gösterilecek 1 2 3 4 5
özel ilgi, diğer öğrencilerin zararına olur.
6. Normal sınıfta bulunmanın yol açtığı zorlu 1 2 3 4 5
koşullar, özürlü öğrencinin akademik gelişimini
hızlandırır.
7. Özürlü öğrencilerin kaynaştırılması, normal sınıf 1 2 3 4 5
düzeninde önemli değişiklikler yapılmasını
gerektirir.
8. Normal sınıftaki rahatlık, özürlü öğrencinin 1 2 3 4 5
karmaşa yaşamasına yol açar.
9. Normal sınıf öğretmenleri, özürlü öğrencilerle 1 2 3 4 5
çalışabilecek yetenektedirler.
10. Sınıfta özürlü bir öğrencinin bulunması, normal 1 2 3 4 5
öğrencilerin öğrenciler arası farklılıkları kabul
etmelerine katkıda bulunur.
11. Özürlü öğrencinin kaynaştırılması, bağımsızlık 1 2 3 4 5
kazanmasına katkıda bulunmaz.
12. Kaynaştırma öğrencisi bulunan bir sınıfta 1 2 3 4 5
kontrol sağlamak, kaynaştırma öğrencisi
bulunmayan bir sınıfta kontrol sağlamaktan
daha zor değildir.
13. Özürlü öğrencini kaynaştırılması, sınıftaki 1 2 3 4 5
normal öğrenciler açısından yararlıdır.
14. Özürlü öğrenci, normal sınıfta karmaşaya 1 2 3 4 5
yol açabilir.
15. Normal sınıf öğretmenleri, özürlü öğrencilerin 1 2 3 4 5
eğitimiyle ilgili yeterli bilgi ve beceriye
sahiptirler.
16. Özürlü öğrenciye, normal sınıftaki tüm 1 2 3 4 5
etkinliklere katılabilmesi için her türlü
fırsat verilmelidir.
17. Özürlü öğrencinin sınıf içi davranışları, 1 2 3 4 5
öğretmenin diğer öğrencilere gösterdiğinden
daha fazla sabır göstermesini gerektirmez.
18. Özürlü öğrencilerin eğitimini en iyi şekilde 1 2 3 4 5
gerçekleştirecek kişiler, özel eğitim
öğretmenleridir.
19. Özel sınıftaki ayrıştırılmış eğitim, özürlü 1 2 3 4 5
öğrencinin toplumsal ve duygusal gelişimi
açısından yararlıdır.
20. Özürlü öğrenci normal sınıfta diğer 1 2 3 4 5
öğrencilerden soyutlanmaz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2020-2021 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA PROGRAMI
2020-2021 yılında hazırlanması gereken rehberlik çerçeve programı genel yerel ve özel yerel hedefler doğrultusunda planlanmas...
-
3- OTOBİYOGRAFİ : Bireyin kendi hayatını kendisinin anlatmasına dayanan bir tekniktir. Bu yolla toplanacak bilgiler anket, ...
-
ROL DAĞITIM TEKNİĞİ : Kimdir Bu? Tekniği gibi öğrencilerin belirgin özelliklerini dolaylı yolla ortaya çıkarmaya yarayan bir...
-
Bell Uyum Envanteri : Bireyin uyum düzeyini belirlemek üzere geliştirilen bu testin iki formu bulunmaktadır. Formun birisi lise ve üniversit...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder