ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİ
1. Bir şeyi yapmayı öğrenirken, en iyi şöyle öğrenebilirim
( G ) Birisi bana gösterirken izlersem
( D ) Birisi bana anlatırsa ve ben dinlersem
( BB ) Kendi kendime yapmaya çalışarak
2. Bir şeyi okurken
( G ) Okuduklarımı gözümün önüne getiririm
( D ) Ya yüksek sesle okur ya da sözcüklerin seslerini kafamın içinde duyarım
( BB ) Genellikle kıpır kıpır olurum ve okuduklarımı hissetmeye çalışırım
3. Bir yer tarif etmem istenirse
( G ) Tarif etmem gereken yeri gözümün önüne getiririm ya da çizerek
tarif ederim
( D ) Sözel olarak tarif etmekte güçlük çekmem
( BB ) Elimle ya da bütün bedenimle hareket ederek tarif ederim
4. Bir sözcüğün nasıl yazılacağından emin değilsem
( G ) Yazıp doğru görünüp görünmediğine bakarım
( D ) Söyleyerek doğru olup olmadığına bakarım
( BB ) Yazıp bana iyi gelip gelmediğine bakarım
5. Yazı yazarken
( G ) Harflerin ve sözcüklerin düzenli görünmesine dikkat ederim
( D ) Genellikle harfleri ve sözcükleri kendi kendime söylerim
( BB ) Kalemime bastırıp yazdığım yazının akışını hissetmeye çalışırım
6. Bir listeyi aklımda tutmam gerekirse
( G ) Listeyi yazarım
( D ) Kendi kendime tekrar ederim
( BB ) Hareket ederken ellerimin parmaklarıyla listedeki maddeleri ilişkilendiririm
7. Tercih ettiğim öğretmenler
( G ) Ders anlatırken tahta ya da tepegöz kullananlardır
( D ) Etkili bir şekilde ders anlatanlardır
( BB ) Bizim hareketli katılımımızı sağlayanlardır
8. Konsantre olmaya çalışırken güçlük çektiğim durumlar
( G ) Sınıfta çok fazla kalabalık şey ve hareket varsa
( D ) Sınıfta çok fazla gürültü varsa
( BB ) Uzun süre hareketsiz oturmam gerekirse
9. Problem çözerken
( G ) Problemi görebilmek için şekil çizerim
( D ) Problemi kendi kendime seslendiririm
( BB ) Hareket eder ya da objeleri hareket ettirerek düşünürüm
10. Bir şey inşa etmek için yönergeler verildiğinde
( G ) Onları sessizce okur ve parçaların nasıl bir araya geleceğini gözümün önüne getirmeye çalışırım
( D ) Yönergeleri yüksek sesle okur ve parçaları birleştirirken kendi kendime konuşurum
( BB ) Önce parçaları bir araya getirir (birleştirir) sonra da yönergeleri okurum
11. Bir şeyi beklerken kendimi meşgul etmek için
( G ) Etrafa bakınırım, başkalarını izlerim ya da okurum
( D ) Başkalarıyla konuşur ya da onları dinlerim
( BB ) Etrafta dolaşırım, elimde birşeylerle oynarım ya da otururken ayaklarımı sallarım
12. Eğer sözlü olarak birisine bir şeyi tarif etmem gerekse
( G ) Ksaca anlatırım çünkü uzun konuşmayı sevmem
( D ) Çok detaylı anlatırım çünkü konuşmayı severim
( BB ) Konuşurken hareketlerle de desteklerim
13. Birisi bana sözlü olarak bir şeyi anlatırken
( G ) Söylediklerini gözümün önüne getirmeye çalışırım
( D ) Dinlemeten hoşlanırım ama kesip ben konuşmak isterim
( BB ) Eğer anlatımı detaylı ve uzun olursa sıkılırım
14. İsim hatırlamaya çalışırken
( G ) Yüzleri hatırlarım ama isimleri unuturum
( D ) İsimleri hatırlarım ama yüzleri unuturum
( BB ) İsim ya da yüz hatırlamam ama o kişiyi tanıdığım durumu hatırlarım
Puanlama:
Her harf için yazılan işaretleri toplayın ve aşağıya yazın. En fazla sayıyı toplayan alan sizin baskın olan stilinizi gösterir. Ama çoğu kimse aynı anda bütün stilleri kullanabilir.
Görerek: Duyarak: Bütün Bedenimle:
G:__________ D: __________ BB: _________
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2020-2021 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA PROGRAMI
2020-2021 yılında hazırlanması gereken rehberlik çerçeve programı genel yerel ve özel yerel hedefler doğrultusunda planlanmas...
-
3- OTOBİYOGRAFİ : Bireyin kendi hayatını kendisinin anlatmasına dayanan bir tekniktir. Bu yolla toplanacak bilgiler anket, ...
-
ROL DAĞITIM TEKNİĞİ : Kimdir Bu? Tekniği gibi öğrencilerin belirgin özelliklerini dolaylı yolla ortaya çıkarmaya yarayan bir...
-
Bell Uyum Envanteri : Bireyin uyum düzeyini belirlemek üzere geliştirilen bu testin iki formu bulunmaktadır. Formun birisi lise ve üniversit...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder