Sosyal İletişim Becerilerini Puanlama Ölçeği
(Yetişkin formu-Genel Etkileşim Becerileri)
Öğrencinin İsmi :……………………….. Sınıfı :…………….
Yaş :……………………….. Ölçeği Doldurma tarihi:……………
Ölçeği Dolduran Kişinin İsmi:…………………………………………………………………
Öğrenciyle İlişkisi (Örn. Ebeveyn, öğretmen, eğitmeni): ……………………………………...
YÖNERGELER: Bu öğrenciyi aşağıdaki sosyal becerileri ne kadar iyi kullandığı yönünde puanlayın. Yuvarlak içine alın:
1-Beceriyi NADİREN kullanıyorsa
2-Beceriyi BAZEN kullanıyorsa
3-Beceriyı HEMEN HEMEN HERZAMAN kullanıyorsa.
Örneğin, çok sesli konuşan bir öğrenciyi aşağıdaki gibi puanlayın:
VOLUME-Ortama uygun ses volümü ile konuşmayı kullanır . 2 3
Lütfen uygunsa örnekler verin veya yorum yapın (Örn. Volüm için düşük puanlama yapmışsanız, öğrencinin çok mu yüksek sesle yoksa çok mu düşük sesle konuştuğunu açıklayın).
SOSYAL İLETİŞİM BECERİSİ
1. GÖZ KONTAĞI-Konuşuken ve dinlerken başkalarına bakma.
Yorumlar:
2. VOLÜM-Ortama uygun ses volümüyle konuşur.
Yorumlar:
3. SES TONU-Uygunsuz ses tonları kullanmaktan kaçınır (böbürlenici, mızmız, patronca, alaycı).
Yorumlar:
4. YÜZ İFADESİ-Uygunsuz yüz ifadelerini kullanmaktan kaçınır (kaba, somurtuk, burnu havada görünüş)
Yorumlar:
5. DURUŞ-Duruma uygun ayakta ve oturuş postürlerini kullanır.
Yorumlar:
6. KİŞİSEL MESAFE-Başkaları ile ayakta veya oturma mesafesi duruma uygundur.
Yorumlar:
7. HİJEN-Vücudunu ve elbiselerini düzeni olarak temiz tutar.
Yorumlar:
8. VÜCUT DİLİ-Duruma uygun vücut dili kullanır. (Vücut dili beceri 1.-7.nin kombinasyonudur).
Yorumlar:
9. TAVIRLAR-Duruma uygun tavırlar kullanır (Lütfen, teşekkür ederim, özür dilerim, ve müsadenizle söyler.
Yorumlar:
10. DİNLEME ESASLARI-Dinlerken vücut dili, „ben seni dinliyourm“ ve „söylenen şeyler hakkında düşünüyorum“ yansıtır.
Yorumlar:
11. KONU ÜZERİNDE DURMA/KONUYU DEĞİŞTİRME-Konuşmalarda konu üzerinde sohbete devam eder veya konu değitirmeleri pürüzsüz olur.
Yorumlar:
12. KONUŞMALAR-konuşmasına selamlaşmayla başlar, konuşurken sırasını bekler ve dinler, vedalaşmayla bitirir.
Yorumlar:
13. ARAYA GİRME-KESME-yalnızca gerektiğinde uyguntarzda araya girer.
Yorumlar:
14. DOĞRU ZAMAN VE YER- Yapacağı ve söyleyeceği şeyler için uygun zaman ve yer olup olmadığını düşünür.
Yorumlar:
15. RESMİ VEYA DOĞAL OLUŞ-Niçin ve nasıl daha formal (yakışır ve saygılı) veya daha doğal (relaks ve doğal) davranacağını bilir .
Yorumlar:
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2020-2021 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA PROGRAMI
2020-2021 yılında hazırlanması gereken rehberlik çerçeve programı genel yerel ve özel yerel hedefler doğrultusunda planlanmas...
-
ROL DAĞITIM TEKNİĞİ : Kimdir Bu? Tekniği gibi öğrencilerin belirgin özelliklerini dolaylı yolla ortaya çıkarmaya yarayan bir...
-
3- OTOBİYOGRAFİ : Bireyin kendi hayatını kendisinin anlatmasına dayanan bir tekniktir. Bu yolla toplanacak bilgiler anket, ...
-
Bell Uyum Envanteri : Bireyin uyum düzeyini belirlemek üzere geliştirilen bu testin iki formu bulunmaktadır. Formun birisi lise ve üniversit...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder