SOSYAL ÖZELLİKLERİMİZ
ADI SOYADI : TARİH :...../..../.........
SINIF, NO :
AÇIKLAMA : İnsanlar birbirinden farklı özelliklere sahiptir. Tek tek düşünüldüğünde sınıf arkadaşlarınız arasında ne gibi değişik özelliklerin olduğunu izleyebilirsiniz. Bu farklılık çok doğaldır. Bu anketle sizi sosyal yönlerinizle daha yakından tanımak istedik. Kendi kendinizi değerlendirmenize imkan sağlamayı düşündük.
Aşağıdaki anlatımlara vereceğiniz içten cevaplarla sağlayabiliriz. Değerlendirmeniz EVET ise ( ) işareti içine (E), HAYIR ise (H), BAZEN için (B) işareti koyunuz.
Teşekkür ederiz.
1- Şakadan, espriden hoşlanırım. Arkadaşlarıma kırıcı, alaycı olmayan şakalar
yapmayı severim ve bana yapıldığında alınmam. ( )
2- İnsanlarla çabuk kaynaşırım, kolay arkadaşlık edinirim, içine girdiğim
toplumda yabancılık çekmem. ( )
3- Arkadaşlarımla ilişkilerimde kırıcı olmam, tümüne değer veririm. ( )
4- Arkadaşlık edinmede ilk adımı ben atarım. ( )
5- Beyaz, siyah, fakir, zengin demeden çok arkadaş edinirim. ( )
6- Okul içi etkinliklere, oyunlara, gezilere vb. her çeşit etkinliklere katılırım. ( )
7- Karşılaştığım problemlere uygun çareler arar bulurum. Yardım etmek ve
yardım istemek bana doğal gelir. ( )
8- Düzenli, temiz ve sade bir görünüşte olmayı isterim. ( )
9- Kırgınlığı, dargınlığı hiç sevmem. Bu tartışmalardan kaçtığım anlamına
gelmez. Sıcak, cana yakın arkadaş yanlısıyımdır. ( )
10- Arkadaşlığım genellikle uzun sürelidir. Herkeste hoşlanabileceğim, sevip
sayabileceğim özellikler bulurum. Çok kişinin küçük görüp beğenmediği
kişiler benim ilgi gösterdiğim, yakınlaştığım arkadaşlardır. ( )
11- Almak kadar, vermekten de hoşlanırım. Bir arkadaşımın derdini de,
üzüntüsünü de, neşesini de paylaşmak belirgin özelliğimdir. ( )
12- Duygularımla aklımı dengeli kullanırım. Kıskanç değilim, birini çekiştirmek
gammazlamak en sevmediğim davranışlardır. ( )
13- Arkadaşlarımın aradığı biriyim. Aralarında bulunmama sevinirler. Katıldığım
gruba neşe götürdüğümü söylerler, kendim de hissederim. ( )
14- Birlik olmaktan, birlikte tartışmaktan, birlikte karar vermekten ve
sorumluluğu da birlikte paylaşmaktan hoşlanırım. ( )
15- Sınıfta, okulda birilerine danışmak, fikirlerini sormak; arkadaşlarıma değer
vermenin bir gereğidir. ( )
16- Arkadaşlar arasında arabuluculuk etmeyi, işi tatlıya bağlamayı severim.
Bu tür işlerde severek görev alırım. ( )
17- Bir köşeye çekilmiş, üzgün arkadaşlarıma inatla sokulur, zorluklarını
paylaşırım. ( )
18- Zamanımın boşa geçmesini istemem. Yararlı uğraşılar, dinlendirici işler
yaparım. ( )
DEĞERLENDİRME : Özelliklere ait çeteleme yaparken; öğrenci EVET’i işaretlemişse “10”, BAZEN’i işaretlemişse “5”, HAYIR’ı işaretlemişse ilgili özellik hanesine “2” yazılarak değerlendirilir.
Bir öğrencinin 18 özellikten aldığı toplam puan;
170-145 arası ise fevkalade sosyal
144-92 arası ise sosyal-girişken,
91-52 arası oldukça geri,
51-36 arası ise çok pısırık, suskun bir kişiliğe sahip şeklinde yorumlanır.
REHBER ÖĞRETMENİN GÖRÜŞLERİ :.................
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
2020-2021 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA PROGRAMI
2020-2021 yılında hazırlanması gereken rehberlik çerçeve programı genel yerel ve özel yerel hedefler doğrultusunda planlanmas...
-
ROL DAĞITIM TEKNİĞİ : Kimdir Bu? Tekniği gibi öğrencilerin belirgin özelliklerini dolaylı yolla ortaya çıkarmaya yarayan bir...
-
3- OTOBİYOGRAFİ : Bireyin kendi hayatını kendisinin anlatmasına dayanan bir tekniktir. Bu yolla toplanacak bilgiler anket, ...
-
Bell Uyum Envanteri : Bireyin uyum düzeyini belirlemek üzere geliştirilen bu testin iki formu bulunmaktadır. Formun birisi lise ve üniversit...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder